torsdag 16. mai 2013

AppleTv i klasserommet

Vi er så heldig at vi har appleTV i flere klasserom på skolen.
Med iPhone, iPad og MacBook Air gir dette en flott mulighet til å vise bilder, lyd og tekst fra forskjellige medier. Et situasjonsbilde tatt med telefonen er raskt å vise frem. En presentasjon laget på iPad´en i Keynote kan lett vises frem og brukes som bakgrunnsteppe for det man snakker om. Filmer man har kjøpt via iTunes ligger tilgjengelig når man logger på appleTV´en med sin appleID. Dette gir meg lett tilgang til filmer i undervisningen. faren for å glemme filmen på arbeidsplassen eller hjemme i hylla blir da ikkeeksisterende. Itavdelingen på skolen har hjulpet meg å oppdatere OS´et på Mac´en, så nå har jeg full tilgang på AirPlay. Dermed slipper jeg ledninger som for å koble meg til prosjektor/smartboard og høytalere.  Rask og enkel tilgang til notater og presentasjoner beregnet på klassen.
I tillegg til at jeg har lett tilgang, så har elevene full access til å vise sine skjermbilder for hele klassen via eplefjernsynsdingsen. Dette letter presentasjoner veldig. Elevene er mye tryggere når de får sitte på egen plass og vise frem arbeidene sine.

Er det bare hallelujah med appleTV? NJA..... man får en utfordring med å sørge for at elevene ikke kobler seg opp i tide og utide. Men, det er bare et par ganger det er spennende å bølle med det.

That´s all folks......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar