onsdag 28. november 2012

Som lærer i et praktisk og visuelt fag som interiør og utstillingdesign har dette verktøyet både vært hendig å lære seg, og flott å bruke. Når jeg nå skal oppsummere hva jeg bruker den til i lærerhverdagen, må jeg tenke meg godt om, nettopp fordi det begynner å bli innarbeidet. Elevene mine blogger, som dokumentasjon fra PTF faget( tar bilder, og legger til tekst samtidig). Apple tv brukes relativt flittig, både for og vise filmsnutter de har laget selv, og til its. Jeg bruker den også til fagbloggen min. Blir stadig overrasket over bildekvaliteten på kameraet, både på I-phonen og i- paden, og du verden så deilig når ting bare synkroniserer seg...
I fagene mine har vi veldig dårlige lærebøker, så i alle år har det vært mye "fagblekker" i omløp. Med nå ny Mac har jeg en god plan om å samle disse til min egen lærebok med iBooks -Author. En god start har vært å scanne i PDF filer, som elevene kan legge ut i I-bokylla si. som Som Gry heldigvis også nevner, tar det litt tid og sette seg inn i forskjellene fra pc,- plutselig sitter jeg i klasserommet med pc,Mac ,i-pad på bordet, og i- phone i lomma...snakk om luksusproblem.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar