torsdag 15. november 2012

Gjennombrudd med iBook Author

I dag hadde jeg et gjennombrudd med bruk av iBook Author. Jeg greide å få lagt inn en video, som understøtter det som står i boka. Målet er å få laget en enkel multimedial bok med tredelte tekster, for bruk i engelskfaget i innføringsklassen. Mye arbeid igjen før jeg er der, men med dagens lille "månelanding" er jeg et langt skritt nærmere. Videre arbeid blir rett over helgen, da medforfatter Mette Gisselbæk og undertegnede har en felles jobbeøkt. Bloggen, og dens trofaste lesere, blir videre oppdatert.


Håpet med denne iBook'en er at elevene med iPad skal kunne nyttiggjøre seg samme bok, selv om nivået deres er varierende. Utfordringen med glemte bøker bør også være eliminert. Jeg har enda til gode å oppleve at iPad'en ligger igjen hjemme.


1 kommentar:

  1. Her går det kjapt framover ser jeg!
    Husk at programvaren på Mac er veldig glad i hverandre og samarbeider ofte ganske lett.
    IKT er bare et par dører vekke vis dere trenger oss =)

    SvarSlett