mandag 26. oktober 2009

Utprøving av elektronisk tavle

26. oktober kom vi i gang med utprøving av elektronisk tavle på naturfagrommet. Da vi endelig var ferdig med oppkoblinger, var det veldig lett å ta i bruk. Tavla er en kombinasjon av prosjektor, tavle og pc - tre ting på en gang! I dag har jeg brukt kombinasjonen prosjektor-tavle og det synes jeg fungerte godt. Ved gjennomgang av nytt stoff skrev jeg stikkord på tavla, og elevene lurte på om jeg kunne legge det ut på It´s Learning. Så vil tiden vise om noen bruker notatene. I dag var et par av elevene syke, og da kan de i alle fall finne ut hva vi gikk igjennom ved å sjekke disse notatene. Elevene synes dette var "kult" og jeg synes det er morsomt med nye læremidler, så satser jeg på at dette sparker i gang inspirasjon og ideer til nye undervisningsmetoder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar